Jak czasem wygląda rzeczywistość nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej? Mamy bardzo dużo różnych obowiązków związanych nie tylko z przygotowaniami do lekcji, ale także monitorowaniem i opisaniem postępów uczniów. Do tego dochodzi uzupełnianie dzienników oraz całej dokumentacji szkolnej. Mamy także do przygotowania spotkania z rodzicami oraz uczestniczymy w radach pedagogicznych i innych wydarzeniach organizowanych przez szkołę. A to tylko mały wycinek naszej rzeczywistości szkolnej. Jeśli dodamy do tego jeszcze obowiązki domowe i często rodzicielskie, to powstaje z nich bardzo wiele różnego typu zadań, którym powinniśmy sprostać. Co możemy zrobić, żeby odczarować choć trochę naszą rzeczywistość i wprowadzić do niej więcej spokoju, zorganizowania, ładu? Możemy skorzystać z wielu różnych pomysłów dotyczących organizacji czasu oraz zarządzania sobą w czasie. Jedną z popularniejszych jest metodologia Getting Things Done, (GTD), która jest bardzo pomocna w tego typu wyzwaniach.
REKLAMA
Co to jest?
Trudno byłoby o bardziej kompetentnie skondensowaną definicję dotyczącą tego, czym jest Getting Things Done niż ta, która została stworzona przez specjalistów. Według niej:
„Getting Things Done” (GTD) jest to najbardziej spójny, intuicyjny i kompletny system zwiększania efektywności osobistej jaki istnieje obecnie na rynku. To system zarządzania zobowiązaniami, informacjami i komunikacją. W świecie z nieustannie zmieniającymi się priorytetami, przesuwanymi zasobami i natłokiem e-maili, rozmów telefonicznych i smsów GTD pomogło milionom zapracowanych ludzi osiągać więcej przy niższym poziomie stresu zarówno w życiu zawodowym, jak i osobistym” 2.
Jakie są deklarowane efekty?
Efekty używania są zależne od ilości pracy, którą każdy nauczyciel włoży w realizację tego podejścia w swojej pracy. Autor metody przedstawia wiele efektów. Większość z nich jest możliwa do uzyskania w dosyć krótkim czasie po zastosowaniu tego podejścia.
„Metoda GTD® pozwala:
- zdobyć n...