Rozwijanie umiejętności z zakresu wykonywania podstawowych działań arytmetycznych, takich jak dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie, to jeden z celów edukacji w klasach I–III.
REKLAMA
W podstawie programowej znaleźć można zapis, iż nauczanie matematyki w szkole powinno być dostosowane do konkretnego etapu rozwojowego i możliwości intelektualnych uczniów. Na I etapie edukacyjnym nauczanie matematyki powinno być organizowane w taki sposób, by uczniowie koncentrowali się na odniesieniach do znanej sobie rzeczywistości.
Uczniowie muszą mieć szansę na stosowanie kształconych umiejętności w konkretnych sytuacjach, a poszukiwanie odpowiedzi na stawiane pytania powinno pomóc im w organizowaniu własnej nauki i osiąganiu nowych możliwości działania. W związku z tym istotne jest, by te umiejętności kształtować i rozwijać od początku edukacji szkolnej dzieci. Jednym z przykładów praktycznego wykorzystania zdobytej wiedzy z tego zakresu są figury magiczne, których zadaniem j...