Figury magiczne

Propozycje ćwiczeń dla uczniów z klas I–III

Scenariusz zajęć

Matematyka jest jak nurt wody [...]. Zawiera oczywiście mnóstwo skomplikowanych teorii, ale logiczne zasady są proste. Tak samo jak woda spada z wysoka najkrótszym możliwym torem, matematyka płynie tylko jednym nurtem. Wystarczy, że się człowiek uważnie przyjrzy, a dostrzeże ten tor. Trzeba tylko dobrze się przyjrzeć. Nic nie musisz robić. Kiedy się skupisz i wytężysz wzrok, wszystko samo jasno ci się ukaże. Na tym szerokim świecie tylko matematyka jest dla mnie taka życzliwa.                

Haruki Murakami

Rozwijanie umiejętności z zakresu wykonywania podstawowych działań arytmetycznych, takich jak dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie, to jeden z celów edukacji w klasach I–III.

REKLAMA

W podstawie programowej znaleźć można zapis, iż nauczanie matematyki w szkole powinno być dostosowane do konkretnego etapu rozwojowego i możliwości intelektualnych uczniów. Na I etapie edukacyjnym nauczanie matematyki powinno być organizowane w taki sposób, by uczniowie koncentrowali się na odniesieniach do znanej sobie rzeczywistości.

Uczniowie muszą mieć szansę na stosowanie kształconych umiejętności w konkretnych sytuacjach, a poszukiwanie odpowiedzi na stawiane pytania powinno pomóc im w organizowaniu własnej nauki i osiąganiu nowych możliwości działania. W związku z tym istotne jest, by te umiejętności kształtować i rozwijać od początku edukacji szkolnej dzieci. Jednym z przykładów praktycznego wykorzystania zdobytej wiedzy z tego zakresu są figury magiczne, których zadaniem j...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Życie Szkoły"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy