Cele
szczegółowe |
a) poznawczy, uczeń:
- ćwiczy pamięć i koncentrację podczas wspominania dnia poprzedniego,
- poznaje nowe słownictwo i pojęcia (np. kolarz, województwo, duchowa wolność, region, miejski chaos, relaks, wytchnienie, płaz),
- odpowiada na pytania związane z geografią Polski,
- słucha ze zrozumieniem,
- rozwija umiejętność rozpoznawania odgłosów zwierząt leśnych,
- rozwija umiejętność rozpoznawania drzew po ich liściach,
- ćwiczy uważność,
- poznaje wpływ niezdrowych produktów spożywczych i napojów na swój stan fizyczny i psychiczny,
- poznaje nowe zastosowanie i właściwości zarówno kleju, jak i balona, co rozwija jego kreatywne myślenie i postrzeganie rzeczy użytku codziennego;
b) społeczny, uczeń:
- współpracuje w grupie podczas zabaw,
- ćwiczy wspólne wspieranie się podczas wykonywania zadań,
- uczy się rozwiązywania problemów w grupie rówieśników,
- uczy się współpracy w mniejszych grupach i zespołach,
- uczy się dostosowania do grupy podczas wspólnego wyciszenia,
- uczy się grupowej pracy na czas;
c) fizyczny, uczeń:
- wykonuje ćwiczenia ruchowe z elementami jogi,
- wykonuje ćwiczenia fizyczne adekwatne do poleceń,
- uczy się kontrolować własne ciało podczas zabawy ruchowej,
- wykonuje zdania rozwijające motorykę małą podczas prac plastycznych,
- potrafi odpowiednio zareagować na bodźce słuchowe,
- uczy się pracy z oddechem i jego uspokajania;
d) emocjonalny, uczeń:
- okazuje radość podczas wykonywania ćwiczeń w grupie,
- wyraża siebie podczas ekspresji w ruchu,
- wyraża swoje emocje podczas twórczości abstrakcyjnej,
- rozwija umiejętność czerpania ze wspomnień z obciążeniem emocjonalnym,
- rozwija wyobraźnię, tworząc własną krainę szczęścia,
- rozwijają umiejętność radzenia sobie ze stresem wynikającym z pracy na czas i dźwięku wybuchu balonu
|