ROZMOWA Z UCZNIEM PODCZAS ZAJĘĆ PLASTYCZNYCH
Zajęcia plastyczne to szczególny czas, w którym można się spokojnie wygadać. Ja stosowałam zawsze taką zasadę, że najpierw tytułem wstępu pięć minut poświęcałam na luźną rozmowę. Poruszałam zagadnienia związane ze sztuką w nieco szerszym kontekście, ale w jakiś sposób nawiązujące do tematu, który był akurat realizowany. I tak, jeśli w pracach plastycznych miała być wykorzystana np. tektura falista lub szary papier, to w tym luźnym wstępie poruszałam kwestie dotyczące papierowych opakowań. Prowadziłam rozmowę z dziećmi mniej więcej w ten sposób: – Wystarczy rozejrzeć się wokół siebie, by zobaczyć bardzo pomysłowo wykonane pudełka z tektury falistej i z szarego papieru. Wczoraj moją uwagę przykuło pewne papierowe opakowanie. W środku było mydełko. Spójrzcie – tak wygląda to pudełko. Jest wykonane z tektury falistej i z szarego papieru. Żadnych ozdób, a mimo to prezentuje się niezwykle ciekawie. Jak myślicie, dlaczego?
– Ma niespotykany kształt.
– Tak. A przypatrzcie się, jak układają się w nim prążki tektury falistej. Pudełko ma prążki po skosie, natomiast na jego przykrywce prążki układają się prosto. Ten, kto je zaprojektował, czyli jego autor, umieścił na jego spodzie swój symbol i znaczek, tzw. ® (registered) to znaczy, że ten wzór pudełka jest zarejestrowany. A jeśli jest zastrzeżony, nie wolno go na szerszą skalę kopiować i sprzedawać jako...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Życie Szkoły"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 10000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu skutecznego nauczania i motywowania uczniów edukacji wczesnoszkolnej.
Otrzymuj gotowe narzędzia oraz podpowiedzi, jak przeprowadzić ciekawe zajęcia, pracować z uczniem ze SPE oraz jak podnosić ich aktywność.