Cukrowy baranek babci stał w chłodnym pokoju na kwietniku z asparagusem. Miał swoją serwetkę. Choć był pod ochroną, zawsze w jakimś momencie tracił głowę. Zaczynaliśmy od sprawdzania końcem języka, czy na pewno jest słodki. Okazało się, że był paskudnie słodki! Potem wypatrywałam oryginalnych baranków w Cepelii. Pamiętam takiego,który miał runo ze strzyżonej słomy. I baranka z kamienia albo z czegoś, co kamień udawało.
Dział: Do It Yourself
Gra w bingo to doskonała forma podsumowania lekcji dotyczących Świąt Wielkanocnych. Odpowiednia także dla najmłodszych uczniów. Aby gra w bingo była możliwa, uczniowie muszą posiadać wiedzę z zakresu wybranych symboli świąt Wielkiej Nocy. Poniżej znajduje się bank informacji, na podstawie których należy sformułować pytania dostosowane do wieku uczniów. Plansze do bingo są dołączone w postaci plakatu, wystarczy je tylko pociąć. Jeśli potrzebujesz więcej planszy – zrób ksero poszczególnych planszy. Plansze można również pociąć i zalaminować, aby były wielokrotnego użytku. Każdy uczeń ma przed sobą jedną planszę. Gdy usłyszy pytanie ze strony nauczyciela, zaznacza wybrany element stanowiący odpowiedź. (Może przekreślić pisakiem, nałożyć nakrętkę od butelki, kawałek kartki bądź przybić stempel). W bingo w wersji z 9 polami wygrywa uczeń, który jako pierwszy zakryje trzy pola obok siebie – w pionie, poziomie lub po skosie. Karty zawsze można również pociąć i używać np. jako memory. Zapraszam do zabawy!
Po długiej zimie nie tylko dorośli, ale również dzieci wyczekują pierwszych oznak wiosny. Przebiśniegi, krokusy, budząca się do życia przyroda, topienie marzanny – wszystko to przygotowuje nas na nadejście tej pory roku. Dlatego proponuję wykonanie najbardziej popularnego symbolu wiosny, czyli bociana. Oprócz tego można wykonać także wiosenne domki, w których można zasiać np. rzeżuchę. Zachęcam do wspólnego tworzenia, a gdy pogoda sprzyja – do poszukiwania pierwszych oznak wiosny w najbliższym parku czy lesie.
Grudzień jest miesiącem pod znakiem świąt Bożego Narodzenia. Jednak gdy choinka jest już dawno ubrana, pastorałki znane na pamięć, a prace plastyczne z choinką czy św. Mikołajem w tle uczniom się już opatrzyły – czas na przygotowania do Nowego Roku! Sylwester dla wszystkich dzieci jest ekscytującym, kojarzącym się z zabawą dniem. Tym razem proponuję prace kreatywne, które znajdą zastosowanie podczas każdego, mniejszego czy większego przyjęcia noworocznego. Pierwszym z nich jest wyrzutnia konfetti, która z pewnością spodoba się każdemu. Zanim uczniowie wypróbują działanie wyrzutni, w klasie warto rozłożyć folię malarską np. na dywanie, co pozwoli uniknąć konfetti w każdym zakamarku sali. Kolejne dwa projekty powstaną z wykorzystaniem papierowego kubka – imprezowy podajnik do łakoci i ulepszona trąbka papierowa. Zapraszam do wspólnej zabawy!
W listopadzie (nie tylko) nauczyciele są myślami już przy świątecznych tematach, które zawsze przybierają mocno wizualną formę – zwłaszcza w klasach. Ogrom ozdób, plakatów, choinek w salach… Aby ze wszystkim zdążyć, proponuję już w drugiej połowie listopada podjąć temat zbliżających się mikołajek (6 grudnia). Tym razem przedstawiam 5 propozycji na proste prace, które świetnie sprawdzą się jako ozdoby na choinkę czy do sali lekcyjnej. Każdy z projektów nie powinien zająć więcej niż 15–20 minut (oczywiście zależy to od wieku dzieci). Są to proste, jednak efektowne w rezultacie ozdoby, z którymi poradzi sobie każdy pierwszoklasista. Życzę przyjemnej pracy i wspaniałej mikołajkowej atmosfery.
Wrzesień to szczególny czas dla dzieci i nauczycieli, zwłaszcza dla pierwszoklasistów, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę ze szkołą. Podjęcie aktywności plastycznych jest doskonałym rozwiązaniem na rozluźnienie atmosfery i swobodną integrację uczniów. Proponowane przeze mnie ćwiczenia to pacynki wykonane na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest pacynka ze skarpet, natomiast druga wykonana jest z żółtej rękawicy lateksowej. Końcowy efekt zależy od wyobraźni dziecka oraz użytych przez niego materiałów.
DZIAŁANIA PLASTYCZNE INTEGRUJĄCE RÓŻNE SFERY ROZWOJOWE