Artykuł ma służyć jako inspiracja, pomysł dla nauczyciela nauczania początkowego, który prowadzi zajęcia o tematyce związanej z żywiołami. Propozycje zajęć prowadzonych z uczniami mają stanowić wymianę doświadczeń pomiędzy nauczycielami, a także kształtować u uczniów przekonanie, że wiedza to nie zamknięty zbiór odpowiedzi, ale coś, co można odkrywać i co tworzy się każdego dnia. Wiedza jest „gorąca”, „pytająca”.
REKLAMA
Edukacja wczesnoszkolna ma silny wpływ na rozwój poznawczy dziecka. Mały uczeń najlepiej poznaje otaczającą go rzeczywistość poprzez bezpośredni kontakt. W wieku siedmiu, ośmiu lat dziecko znajduje się w intensywnym rozwoju osobowości. Proces nauczania ściśle łączy się z procesem wychowania. Niezwykle kształtującym jest dla ucznia klas początkowych kontakt z otaczającą go przyrodą. „Dziecko odkrywa magię otaczającego świata” (Mirowska, 2015, s. 8).
Ciekawość otoczenia przyrodniczego nasuwa u ucznia wiele pytań. Zaspokojeniu tych potrzeb służą twórcze lekcje, dzięki którym dziecko ma możliwość zrozumienia związków zachodzących na Ziemi.
Starożytni Grecy (Wollard, 2016, s. 105) sądzili, że istnieją cztery żywioły:...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Życie Szkoły"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 10000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu skutecznego nauczania i motywowania uczniów edukacji wczesnoszkolnej.
Otrzymuj gotowe narzędzia oraz podpowiedzi, jak przeprowadzić ciekawe zajęcia, pracować z uczniem ze SPE oraz jak podnosić ich aktywność.