Wielokulturowość w szkole na przykładzie kultury Inuitów. Innowacyjna edukacja na zajęciach w klasach I–III

Innowacyjne zajęcia
Temat Niesamowity świat Inuitów
Grupy wiekowe Uczniowie klas I–III szkoły podstawowej
Cel ogólny 
zajęć
Wsparcie całościowego rozwoju uczniów podczas zajęć prezentujących i umożliwiających doświadczanie różnych kultur świata na przykładzie kultury Inuitów
Cele 
szczegółowe
a) poznawczy, uczeń:
  • uczy się nowych słów, takich jak Inuita, igloo, Eskimos, psy zaprzęgowe, 
  • poznaje różne rodzaje bębnów,
  • uczy się podstawowych wiadomości o strojach zimowych w różnych częściach świata oraz o tym, jak ubierają się Inuici,
  • znajduje cechy wspólne i różnice,
  • rozwija twórcze myślenie, 
  • rozwija umiejętności plastyczne,
  • uważnie słucha,
  • poprawnie analizuje i wykonuje polecenia nauczyciela,
  • ćwiczy koncentrację uwagi i pamięć,
  • rozwiązuje problemy,
  • rozwija inteligencję ruchową,
  • rozwija wyobraźnię,
  • wykonuje projekty przestrzenne,
  • zapamiętuje sposoby wykonywania ćwiczeń,
  • rozumie znaczenie aktywności ruchowej dla zdrowia;
     
b) społeczny, uczeń:
  • naśladuje zachowania społeczne nauczyciela,
  • ćwiczy i bawi się, dbając o przestrzeganie zasad fair play,
  • współpracuje w grupie w trakcie zadań grupowych i zespołowych,
  • uczy się przyjmowania roli w grupie,
  • rozwiązuje problemy w zespole,
  • rozwija poczucie sprawstwa w grupie podczas przygotowywania papierowych lalek,
  • umacnia swoją rolę w grupie, przejmując zadania adekwatne do swoich umiejętności i kompetencji,
  • wspiera rówieśników we wspólnych zadaniach,
  • wspiera uczniów podczas wspólnego relaksu,
  • dba o jak najlepsze wykonanie zadania w duecie, grupie i zespole,
  • podejmuje wyzwania i nie traktuje ich jak rywalizacji czy powodu do prześcigania innych uczestników, a dla ulepszania własnych możliwości;
     
c) fizyczny, uczeń:
  • orientuje się w obszarze własnego ciała podczas zabaw ruchowych i tanecznych,
  • wykonuje ćwiczenia podczas zabaw ruchowych zgodnie z instrukcją nauczyciela,
  • naśladuje ruchy i ćwiczenia z zakresu motoryki dużej i małej,
  • ćwiczy mięśnie posturalne, wzmacnia mięśnie przykręgosłupowe,
  • uczy się gry na instrumencie i poruszania się do rytmu,
  • wyraża ekspresję ruchową podczas ćwiczeń ruchowych,
  • rozwija umiejętność utrzymywania równowagi,
  • orientuje się w przestrzeni,
  • celowo wydłuża wdechy i wydechy,
  • zapamiętuje sposób wykonywania ćwiczenia,
  • wzmacnia ciało poprzez gimnastykę z elementami jogi dla dzieci,
  • w...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Życie Szkoły"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy