Szkolna agencja reporterska. Innowacyjne zajęcia w klasach I–III

Innowacyjne zajęcia
Temat W klasowej redakcji
Grupy wiekowe Uczniowie klas I–III szkoły podstawowej
Cel ogólny Wsparcie całościowego rozwoju uczniów podczas zajęć wzbogacających o nowe wiadomości i rozwijających umiejętności ruchowe, społeczne i emocjonalne podczas realizacji innowacji związanej z doświadczeniami dziennikarskimi i reporterskimi
Cele
szczegółowe

Doświadczenia w obszarach rozwojowych:
a) poznawczy, uczeń:

REKLAMA

  • uczy się nowych wiadomości na temat dziennikarstwa i pracy redaktora w różnych mediach,
  • utrwala lub nabywa nowe słownictwo związane z pracą dziennikarza, takie jak: publikacja, czasopismo, periodyk, stopka redakcyjna, wywiad, relacja, reportaż, kolumna dziennikarska, dyktafon, nośnik medialny itp.,
  • dowiaduje się samodzielnie nowych informacji na różnorodne tematy podczas przygotowywania materiału do czasopisma, audio i wideo,
  • aktywnie uczestniczy w kreatywnym wymyślaniu nazwy dla czasopisma klasowego,
  • znajduje cechy wspólne i różnice,
  • rozwija twórcze myślenie, 
  • rozwija umiejętności plastyczne,
  • uważnie słucha,
  • poprawnie analizuje i wykonuje polecenia nauczyciela,
  • ćwiczy koncentrację uwagi i pamięć,
  • rozwiązuje problemy,
  • kreatywnie, samodzielnie i w grupie tworzy scenariusz nagrania,
  • zapamiętuje ewentualne kwestie do wypowiedzenia podczas nagrania, 
  • zapamiętuje sekwencje ruchowe,
  • rozwija inteligencję ruchową,
  • rozwija wyobraźnię, 
  • samodzielnie i/lub w parze przeprowadza wywiady,
  • rozwija umiejętność prawidłowego zadawania pytań i zapamiętywania usłyszanych odpowiedzi,
  • współtworzy sylwetkę reportera i dziennikarza z najbardziej odznaczającymi się umiejętnościami i kompetencjami,
  • samodzielnie tworzy reportaże, audycje i programy,
  • rozumie znaczenie współpracy podczas przygotowywania materiałów dziennikarskich;
     

b) społeczny, uczeń:

  • naśladuje zachowania społeczne nauczyciela,
  • ćwiczy i bawi się, dbając o przestrzeganie zasad fair play,
  • współtworzy wspólną nazwę z innymi uczniami w czasie burzy mózgów,
  • tworzy mapę myśli,
  • współpracuje w grupie w trakcie zadań grupowych i zespołowych,
  • uczy się przyjmowania roli w grupie,
  • rozwiązuje problemy w zespole,
  • rozwija poczucie sprawstwa w grupie podczas przygotowywania czasopisma klasowego,
  • umacnia swoją rolę w grupie, przejmując zadania adekwatne do swoich umiejętności i kompet...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Życie Szkoły"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy