Cele
szczegółowe |
Doświadczenia w obszarach rozwojowych:
a) poznawczy, uczeń:

- uczy się nowych wiadomości na temat dziennikarstwa i pracy redaktora w różnych mediach,
- utrwala lub nabywa nowe słownictwo związane z pracą dziennikarza, takie jak: publikacja, czasopismo, periodyk, stopka redakcyjna, wywiad, relacja, reportaż, kolumna dziennikarska, dyktafon, nośnik medialny itp.,
- dowiaduje się samodzielnie nowych informacji na różnorodne tematy podczas przygotowywania materiału do czasopisma, audio i wideo,
- aktywnie uczestniczy w kreatywnym wymyślaniu nazwy dla czasopisma klasowego,
- znajduje cechy wspólne i różnice,
- rozwija twórcze myślenie,
- rozwija umiejętności plastyczne,
- uważnie słucha,
- poprawnie analizuje i wykonuje polecenia nauczyciela,
- ćwiczy koncentrację uwagi i pamięć,
- rozwiązuje problemy,
- kreatywnie, samodzielnie i w grupie tworzy scenariusz nagrania,
- zapamiętuje ewentualne kwestie do wypowiedzenia podczas nagrania,
- zapamiętuje sekwencje ruchowe,
- rozwija inteligencję ruchową,
- rozwija wyobraźnię,
- samodzielnie i/lub w parze przeprowadza wywiady,
- rozwija umiejętność prawidłowego zadawania pytań i zapamiętywania usłyszanych odpowiedzi,
- współtworzy sylwetkę reportera i dziennikarza z najbardziej odznaczającymi się umiejętnościami i kompetencjami,
- samodzielnie tworzy reportaże, audycje i programy,
- rozumie znaczenie współpracy podczas przygotowywania materiałów dziennikarskich;
b) społeczny, uczeń:
- naśladuje zachowania społeczne nauczyciela,
- ćwiczy i bawi się, dbając o przestrzeganie zasad fair play,
- współtworzy wspólną nazwę z innymi uczniami w czasie burzy mózgów,
- tworzy mapę myśli,
- współpracuje w grupie w trakcie zadań grupowych i zespołowych,
- uczy się przyjmowania roli w grupie,
- rozwiązuje problemy w zespole,
- rozwija poczucie sprawstwa w grupie podczas przygotowywania czasopisma klasowego,
- umacnia swoją rolę w grupie, przejmując zadania adekwatne do swoich umiejętności i kompet...
|