Cele
szczegółowe |
a) poznawczy, uczeń:
- aktywnie uczestniczy w kreatywnym wymyślaniu nazwy dla klasowego katalogu zabaw,
- znajduje cechy wspólne i różnice,
- rozwija twórcze myślenie,
- rozwija umiejętności plastyczne,
- uważnie słucha,
- poprawnie analizuje i wykonuje polecenia nauczyciela,
- ćwiczy koncentrację uwagi i pamięć,
- rozwiązuje problemy,
- zapamiętuje sekwencje ruchowe,
- rozwija inteligencję ruchową,
- rozwija wyobraźnię,
- samodzielnie i/lub w parze przeprowadza wywiady,
- rozwija umiejętność prawidłowego zadawania pytań i zapamiętywania usłyszanych odpowiedzi,
- współtworzy sylwetkę osoby aktywnej wraz z jej cechami charakteru i możliwościami,
- samodzielnie tworzy termometr ruchowy i rozumie jego znaczenie,
- rozumie znaczenie aktywności ruchowej dla zdrowia;
b) społeczny, uczeń:
- naśladuje zachowania społeczne nauczyciela,
- ćwiczy i bawi się, dbając o przestrzeganie zasad fair-play,
- współtworzy wspólną nazwę z innymi uczniami w czasie burzy mózgów,
- współpracuje w grupie,
- uczy się przyjmowania roli w grupie,
- rozwiązuje problemy w zespole,
- rozwija poczucie sprawstwa w grupie podczas przygotowywania klasowego katalogu zabaw,
- umacnia swoją rolę w grupie, przejmując zadania adekwatne do swoich umiejętności i kompetencji,
- rozwija umiejętność zadawania pytań osobom, których nie znał do tej pory (ale nie są to przypadkowi nieznajomi),
- wspiera rówieśników we wspólnych zadaniach,
- dba o jak najlepsze wykonanie zadania w duecie, grupie i zespole,
- podejmuje wyzwania, nie traktując ich jak rywalizacji czy powodu do prześcigania innych uczestników, a dla ulepszania własnych możliwości;
c) fizyczny, uczeń:
- orientuje się w obszarze własnego ciała podczas zabaw ruchowych i tanecznych,
- wykonuje ćwiczenia podczas zabaw ruchowych zgodnie z instrukcją nauczyciela,
- naśladuje ruchy i ćwiczenia z zakresu motoryki dużej i małej,
- ćwiczy mięśnie posturalne, wzmacnia mięśnie przykręgosłupowe,
- wykonuje zadania motoryki małej i ruchy precyzyjne podczas aktywności plastycznych i technicznych,
- rozwija umiejętności odtwarzania odpowiednich ruchów z pamięci,
- przygotowuje się do występowania przed kamerą,
- wyraża ekspresję ruchową podc...
|