Aktywna klasa, aktywna szkoła, aktywna rodzina. Innowacyjne zajęcia w klasach I–III

Innowacyjne zajęcia
Temat Aktywni = pozytywni
Grupa wiekowa Uczniowie klas I–III szkoły podstawowej
Cel ogólny zajęć Wsparcie całościowego rozwoju uczniów podczas zajęć aktywizujących ruchowo
Cele
szczegółowe
a) poznawczy, uczeń:
  • aktywnie uczestniczy w kreatywnym wymyślaniu nazwy dla klasowego katalogu zabaw,
  • znajduje cechy wspólne i różnice,
  • rozwija twórcze myślenie, 
  • rozwija umiejętności plastyczne,
  • uważnie słucha,
  • poprawnie analizuje i wykonuje polecenia nauczyciela,
  • ćwiczy koncentrację uwagi i pamięć,
  • rozwiązuje problemy,
  • zapamiętuje sekwencje ruchowe,
  • rozwija inteligencję ruchową,
  • rozwija wyobraźnię, 
  • samodzielnie i/lub w parze przeprowadza wywiady,
  • rozwija umiejętność prawidłowego zadawania pytań i zapamiętywania usłyszanych odpowiedzi,
  • współtworzy sylwetkę osoby aktywnej wraz z jej cechami charakteru i możliwościami,
  • samodzielnie tworzy termometr ruchowy i rozumie jego znaczenie,
  • rozumie znaczenie aktywności ruchowej dla zdrowia;
     
b) społeczny, uczeń:
  • naśladuje zachowania społeczne nauczyciela,
  • ćwiczy i bawi się, dbając o przestrzeganie zasad fair-play,
  • współtworzy wspólną nazwę z innymi uczniami w czasie burzy mózgów,
  • współpracuje w grupie,
  • uczy się przyjmowania roli w grupie,
  • rozwiązuje problemy w zespole,
  • rozwija poczucie sprawstwa w grupie podczas przygotowywania klasowego katalogu zabaw,
  • umacnia swoją rolę w grupie, przejmując zadania adekwatne do swoich umiejętności i kompetencji,
  • rozwija umiejętność zadawania pytań osobom, których nie znał do tej pory (ale nie są to przypadkowi nieznajomi),
  • wspiera rówieśników we wspólnych zadaniach,
  • dba o jak najlepsze wykonanie zadania w duecie, grupie i zespole,
  • podejmuje wyzwania, nie traktując ich jak rywalizacji czy powodu do prześcigania innych uczestników, a dla ulepszania własnych możliwości;
     
c) fizyczny, uczeń:
  • orientuje się w obszarze własnego ciała podczas zabaw ruchowych i tanecznych,
  • wykonuje ćwiczenia podczas zabaw ruchowych zgodnie z instrukcją nauczyciela,
  • naśladuje ruchy i ćwiczenia z zakresu motoryki dużej i małej,
  • ćwiczy mięśnie posturalne, wzmacnia mięśnie przykręgosłupowe,
  • wykonuje zadania motoryki małej i ruchy precyzyjne podczas aktywności plastycznych i technicznych,
  • rozwija umiejętności odtwarzania odpowiednich ruchów z pamięci,
  • przygotowuje się do występowania przed kamerą,
  • wyraża ekspresję ruchową podc...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Życie Szkoły"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy