Cele operacyjne |
Doświadczenia w obszarach rozwojowych:
a) poznawczy, uczeń:
- aktywnie uczestniczy w kreatywnym wymyślaniu nazwy dla swojej klasy,
- współtworzy, zapamiętuje, praktykuje i rozwija zwyczaje i obrzędy w klasie,
- kreatywnie i samodzielnie tworzy ruchy taneczne,
- uważnie słucha,
- zapamiętuje i odtwarza treść pląsów oraz sposób ich wykonania,
- poprawnie analizuje i wykonuje polecenia nauczyciela,
- porównuje, wskazuje cechy wspólne i różnice,
- ćwiczy koncentrację uwagi i pamięć,
- aktywnie słucha i współuczestniczy w prowadzonej przez nauczyciela gawędzie,
- utrwala umiejętności szeregowania, układania w odpowiedniej kolejności,
- samodzielnie szuka nowych informacji na różnorodne tematy podczas zwiadu zuchowego,
- rozwijają umiejętności muzyczne, poczucie rytmu itp.;
b) społeczny, uczeń:
- współtworzy wewnętrzne grupowe nazwy i obyczaje na drodze kompromisu i wspólnych ustaleń z uczniami,
- uczy się podstaw samorządności,
- uczy się demokratycznego podejmowania decyzji w grupie,
- współpracuje w grupie w trakcie zadań grupowych i zespołowych,
- wspiera rówieśników we wspólnych zadaniach,
- ćwiczy i bawi się, dbając o przestrzeganie zasad fairplay,
- podejmuje wyzwania, nie traktując ich jak rywalizacji czy powodu do prześcigania innych uczestników, a dla ulepszania własnych możliwości;
c) fizyczny, uczeń:
- orientuje się w obszarze własnego ciała podczas zabaw ruchowych i tanecznych,
- naśladuje ruchy i ćwiczenia z zakresu motoryki dużej i małej,
- ćwiczy mięśnie posturalne, wzmacnia mięśnie przykręgosłupowe,
- rozwija umiejętność utrzymywania równowagi,
- orientuje się w przestrzeni,
- rozwija koordynację słuchowo-ruchową,
- wykonuje zadania i ćwiczenia wspierające rozwój integracji sensorycznej,
- uczy się rozwijać umiejętność orientacji w swoim ciele podczas przekazywania iskierki;
d) emocjonalny, uczeń:
- wyraża entuzjazm podczas aktywności wymagających współtworzenia z pozostałymi dziećmi wewnętrznej obrzędowości grupowej,
- okazuje troskę wobec samego siebie...
|