Pisownia wyrazów z „rz” po spółgłoskach „p”, „t”, „e”

Scenariusz zajęć dla uczniów klasy II

Scenariusz zajęć
Czas trwania: Ze względu na dość rozbudowaną formę zajęcia przewidziane są na 3 godziny lekcyjne (po 45 min). Najlepiej zrealizować je w ciągu dwóch dni (drugi dzień zmagań z ortografią warto rozpocząć od powtórzenia reguły zdefiniowanej przez uczniów, czyli od punktu 8. scenariusza)
Cele zajęć: •  cel ogólny: poznanie reguły warunkującej pisownię wyrazów z „rz” po spółgłoskach „p”, „t”, „w”;
•  cele szczegółowe – po zajęciach uczeń:
–  zna regułę warunkującą pisownię „rz” w wyrazach po spółgłoskach: „p”, „t”, „w” oraz właściwie ją stosuje,
–  dokonuje autokorekty pisanego tekstu,
–  posługuje się słownikiem ortograficznym,
–  analizuje wyrazy z trudnościami ortograficznymi, 
–  czyta tekst ze zrozumieniem 
Metody: Rozmowa, pokaz, oparte na działaniach praktycznych uczniów, ćwiczenia, zabawy integracyjne
Formy pracy: •  indywidualna,
•  zbiorowa
Środki dydaktyczne: •  mała piłka do zabawy wprowadzającej,
•  kolorowa kreda,
•  kserokopie tekstu do wycinanki (liczba kopii odpowiadająca liczbie dzieci),
•  kolorowe kredki, klej oraz...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Życie Szkoły"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy