Oczywiste jest, że dzieci w tym przedziale wiekowym nie są w stanie przyswoić sobie dość trudnych zagadnień z historii sztuki, bo jest na to po prostu za wcześnie. Natomiast jak najbardziej są w stanie samodzielnie wykonać ćwiczenia plastyczne zawarte w tych scenariuszach metodycznych. W każdym scenariuszu punktem wyjścia do dalszych działań plastycznych jest jakieś artystyczne osiągnięcie charakterystyczne dla wybranej epoki w historii sztuki (kolumna, łuk, tryptyk, plama barwna itp.). A tym samym jest ono inspiracją do nowych działań plastycznych realizowanych przez dzieci w wieku wczesnoszkolnym w oparciu o te scenariusze.
Ślad dłoni lub przedmiotu i linia. Tworzenie papierowych kompozycji półprzestrzennych.
REKLAMA

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Życie Szkoły"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 10000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu skutecznego nauczania i motywowania uczniów edukacji wczesnoszkolnej.
Otrzymuj gotowe narzędzia oraz podpowiedzi, jak przeprowadzić ciekawe zajęcia, pracować z uczniem ze SPE oraz jak podnosić ich aktywność.