Z niektórych spośród zamieszczonych propozycji mogą też z powodzeniem skorzystać nauczyciele pracujący z tzw. zerówkami – funkcjonującymi w niektórych szkołach oddziałami przedszkolnymi, realizującymi roczne przygotowanie przedszkolne.
REKLAMA
Temat dnia aktywności |
Na barwnym kiermaszu listopadowych rozmaitości |
---|---|
Cele ogólne |
• rozwijanie twórczej postawy, wyobraźni i kreatywności uczniów, |
Cele szczegółowe |
Uczniowie:
|
Metody i techniki pracy |
|
Materiały i środki dydaktyczne |
Kilka stanowisk komputerowych z dostępem do Internetu, zestawy materiałów i pomocy dydaktycznych wymienionych przy poszczególnych zadaniach |
Przebieg zajęć:
Część wstępna
- Nauczyciel wita uczniów i zaprasza na krótki spacer po okolicy szkoły (bez względu na pogodę). Przypomina o starannym ubraniu się. Przeprowadza z uczniami krótką rozmowę na temat wpływu ubierania się na ich zdrowie. Zadaniem uczniów jest obserwacja listopadowej przyrody – ze zwróceniem uwagi nie tylko na przyrodę ożywioną, ale też nieożywioną (głównie na elementy aktualnej pogody).
- Rozmowa na temat przeprowadzonych obserwacji, kierowana pytaniami nauczyciela:
– Jakie zmiany w przyrodzie dzieci zauważyły podczas spaceru?
– Jak można scharakteryzować jesienną pogodę i związany z nią nastrój?
– Jakie barwy najbardziej pasują do listopadowych dni?
– Dlaczego jesienią liście zmieniają kolory i opadają z drzew?
– Skąd się wzięła nazwa „listopad”?
- Co można robić w listopadzie, aby się nie nudzić – wspólne „tkanie” i prezentacja „dywanika kolorowych pomysłów na szare, deszczowe listopadowe dni”.
Należy przygotować: różnokolorowe, niewielkie kartki papieru, pisaki, długi pasek papieru dowolnego koloru (może być kawałek tapety, szary papier itp.), klej.
Wykonanie zadania: uczniowie wypisują swoje propozycje na kolorowych kartkach, potem przyklejają je na papierze, komponując dywanik; prezentują efekt swojej pracy, zawieszając dywanik w widocznym miejscu.
Przykład wykonanej pracy:
Część główna
- Nauczyciel chwali d...