Rozwój uzależnienia wynika z regularnego zażywania substancji psychoaktywnych. Należy rozpatrywać go z punktu widzenia czynników biologicznych, psychologicznych i środowiskowych, o których mówi model biopsychospołeczny uzależnienia. Wspomniany model zakłada, że do powstania uzależnienia przyczyniają się czynniki biologiczne, np. rodzinne obciążenie uzależnieniem, zaburzenia rozwojowe w dzieciństwie czy tolerancja fizjologiczna na daną substancję. Czynnikami psychologicznymi, które mogą mieć wpływ na rozwój uzależnienia, są
np. zaniżona samoocena, trudności w radzeniu sobie z emocjami (trudności z regulacją napięcia, nieadekwatne reagowanie emocjonalne), brak umiejętności radzenia sobie ze stresem czy wysoki poziom lęku. Ostatnim elementem modelu są czynniki środowiskowe:...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Życie Szkoły"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 10000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu skutecznego nauczania i motywowania uczniów edukacji wczesnoszkolnej.
Otrzymuj gotowe narzędzia oraz podpowiedzi, jak przeprowadzić ciekawe zajęcia, pracować z uczniem ze SPE oraz jak podnosić ich aktywność.