Czytanie wrażeniowe, rozumiane jako polisensoryczne zanurzenie się w świecie literackim, jest nie tylko narzędziem rozwijania wyobraźni, ale także sposobem na budowanie silnych więzi w grupie szkolnej. W wieku szkolnym dzieci są już bardziej świadome swoich emocji i potrzeb, ale wciąż wymagają wsparcia, by skupić się na zadaniu i czerpać radość z czytania. Przygotowanie ich do lektury może stać się rytuałem, który nie tylko wprowadzi je w odpowiedni nastrój, ale także pomoże w budowaniu atmosfery wzajemnego zrozumienia i współpracy. W artykule przedstawiamy sprawdzone metody angażujące uczniów, które ułatwią im przejście od codziennych aktywności do świata literatury.
Dział: Sensoczytanie
Dla dziecka wymagającego usprawnienia sensorycznego słuchanie czytanego tekstu, a następnie nauka czytania, która związana jest z wysiłkiem umysłowym, zwiększoną koncentracją uwagi i sprawną koordynacją wzrokowo-słuchowo-ruchową, może stanowić nie lada wyzwanie. Naprzeciw dzieciom wychodzi wówczas koncepcja czytania wrażeniowego jako alternatywa czytania/słuchania tradycyjnego.