Emocje pojawiają się nagle i dosyć szybko ustępują, dając miejsce innym, dlatego należy utrwalać je „na gorąco”. Jeśli dziecko doświadcza czegoś w danej chwili – warto, aby jak najszybciej odzwierciedliło to w pracy artystycznej. Nauczmy dzieci „zapisywać” ich wrażenia za pomocą sztuki, zaczynając od tematów lekkich i przystępnych. Łatwo zaplanować lekcję z edukacji plastycznej odwołującą się do sytuacji czy zjawisk, które odbywają się cyklicznie albo są powtarzalne. Takimi okazjami mogą być pory roku lub święta. Chociaż nauczyciele czasem niechętnie sięgają do tej tematyki, twierdząc, że jest mało oryginalna, warto, aby wspólnie z uczniami spróbowali odkryć ją na nowo, poszukać w niej nowych źródeł inspiracji.
REKLAMA
Zdj. 1. Henryk Piątkowski, Woźnica z furą, olej na płótnie, XIX w., Muzeum Narodowe...