Emocje pojawiają się nagle i dosyć szybko ustępują, dając miejsce innym, dlatego należy utrwalać je „na gorąco”. Jeśli dziecko doświadcza czegoś w danej chwili – warto, aby jak najszybciej odzwierciedliło to w pracy artystycznej. Nauczmy dzieci „zapisywać” ich wrażenia za pomocą sztuki, zaczynając od tematów lekkich i przystępnych. Łatwo zaplanować lekcję z edukacji plastycznej odwołującą się do sytuacji czy zjawisk, które odbywają się cyklicznie albo są powtarzalne. Takimi okazjami mogą być pory roku lub święta. Chociaż nauczyciele czasem niechętnie sięgają do tej tematyki, twierdząc, że jest mało oryginalna, warto, aby wspólnie z uczniami spróbowali odkryć ją na nowo, poszukać w niej nowych źródeł inspiracji.
REKLAMA
Zdj. 1. Henryk Piątkowski, Woźnica z furą, olej na płótnie, XIX w., Muzeum Narodowe...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Życie Szkoły"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 10000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu skutecznego nauczania i motywowania uczniów edukacji wczesnoszkolnej.
Otrzymuj gotowe narzędzia oraz podpowiedzi, jak przeprowadzić ciekawe zajęcia, pracować z uczniem ze SPE oraz jak podnosić ich aktywność.