Czas realizacji | 90 min |
Cele lekcji | Uczeń:
|
Metody i formy pracy |
|
Środki dydaktyczne |
|
Przebieg zajęć
1. Nauczyciel głośno czyta uczniom opowieść bajkoterapeutyczną „Gorszy dzień lisa Henryka”.
Obserwuje w trakcie lektury reakcje dzieci, nie przerywa jednak czytania, nie zadaje pytań, nie wypowiada własnych komentarzy.
2. Po wysłuchaniu bajki nauczyciel nie wypytuje, czy bajka się podobała ani nie tłumaczy jej znaczenia.
W rozmowie stawia otwarte tezy oraz pytania, które nie sugerują odpowiedzi. Tylko chętne dzieci powinny zabierać głos. Nie należy prosić o zajęcie stanowiska osób, które nie mają na to ochoty, bo czasem muszą samodzielnie przepracować tekst bajki terapeutycznej. W trakcie pogadanki pomocne mogą być zagadnienia:
- Czy zawsze trzeba mieć dobry humor?
- J...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Życie Szkoły"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!