Czas realizacji |
45 minut – jedna godzina lekcyjna |
Cele główne |
- zapoznanie uczniów z wybranymi aspektami ukraińskiej kultury oraz wzbudzenie zainteresowania,
- zmiana optyki uczniów i zachęcenie do tropienia różnic i podobieństw między naszymi narodami – ze względu na bieżące wydarzenia o Ukrainie jest dziś bardzo głośno, jednak kraj ten kojarzy się przede wszystkim z wojną i uchodźcami,
- podpowiedzenie uczniom nowych tematów w kontaktach z rówieśnikami z Ukrainy
|
Metody i formy pracy |
- na początku zajęć dzielimy uczniów na kilkuosobowe grupy, w których będą wykonywać zadania,
- jeśli w klasie mamy uczniów z Ukrainy, przydzielamy ich do różnych grup – żeby mogli pełnić funkcję „specjalistów” (przed zajęciami warto wysondować, czy mówią po ukraińsku, czy po rosyjsku, z jakiego rejonu pochodzą)
|
Materiały i środki
dydaktyczne |
- wydrukowane alfabety i zadania, kartki A3 z konturami Ukrainy, zdjęcia do wyświetlenia, nawiązujące do omawianych tematów (opcjonalnie)
|