Przebieg zajęć
- Nauczyciel informuje uczniów, że lekcja będzie wyjątkowo kolorowa i smaczna.
Dzieci podchodzą do stołu, na którym znajdują się różne owoce i warzywa. Nauczyciel pyta uczniów, czy znają smak poszczególnych owoców i warzyw. Chętne osoby opowiadają o swoich doświadczeniach. Nauczyciel zaczyna koić wybrany owoc lub warzywo i sprawdza, czy opisy uczniów odzwierciedlają jego smak. Zachęceni uczniowie robią to samo. - Uczniowie przekonują się, że warzywa i owoce można nie tylko jeść, ale da się z nich zrobić różne rzeczy.
Krojąc warzywa i owoce w różne kształty, uczniowie mają możliwość badania i wypowiadania się na temat ich twardości, soczystości, struktury, koloru, zapachu itp. Nauczyciel pokazuje, że owoce mogą służyć do budowania małych rzeźb – kolorowych ludzików poprzez nabijanie owocowych i warzywnych cząstek na wykałaczki, albo mozaik – obrazów układanych na plastikowych tacach z owoców i warzyw. Uczniowie sami mogą wymyślać, co z nich zrobią. - Praca z owocami i warzywami wspomaga rozwój motoryki małej.
Nauczyciel przypomina dzieciom bajkę o Kopciuszku, który dostał od macochy zadanie oddzielenia maku od popiołu. Pyta uczniów, czy oni potrafiliby posegregować cząstki owoców i warzyw do miseczek i pokazuje, jak można to zrobić. - Kolorowe soki można łączyć podobnie jak farby z...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Życie Szkoły"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!