Dołącz do czytelników
Brak wyników

Scenariusz zajęć

17 maja 2022

NR 72 (Maj 2022)

Soko-mikstury - pomysł na ciekawe zajęcia z zakresu edukacji artystycznej klas I–III

0 66

Przebieg zajęć

  1. Nauczyciel informuje uczniów, że lekcja będzie wyjątkowo kolorowa i smaczna. 
    Dzieci podchodzą do stołu, na którym znajdują się różne owoce i warzywa. Nauczyciel pyta uczniów, czy znają smak poszczególnych owoców i warzyw. Chętne osoby opowiadają o swoich doświadczeniach. Nauczyciel zaczyna koić wybrany owoc lub warzywo i sprawdza, czy opisy uczniów odzwierciedlają jego smak. Zachęceni uczniowie robią to samo.
  2. Uczniowie przekonują się, że warzywa i owoce można nie tylko jeść, ale da się z nich zrobić różne rzeczy.
    Krojąc warzywa i owoce w różne kształty, uczniowie mają możliwość badania i wypowiadania się na temat ich twardości, soczystości, struktury, koloru, zapachu itp. Nauczyciel pokazuje, że owoce mogą służyć do budowania małych rzeźb – kolorowych ludzików poprzez nabijanie owocowych i warzywnych cząstek na wykałaczki, albo mozaik – obrazów układanych na plastikowych tacach z owoców i warzyw. Uczniowie sami mogą wymyślać, co z nich zrobią.
  3. Praca z owocami i warzywami wspomaga rozwój motoryki małej. 
    Nauczyciel przypomina dzieciom bajkę o Kopciuszku, który dostał od macochy zadanie oddzielenia maku od popiołu. Pyta uczniów, czy oni potrafiliby posegregować cząstki owoców i warzyw do miseczek i pokazuje, jak można to zrobić.
  4. Kolorowe soki można łączyć podobnie jak farby z...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Życie Szkoły"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy