Cele operacyjne |
Poznawczy obszar rozwoju. Dziecko:
- poznaje sposób witania się przed zajęciami o charakterze TUS i wykonuje je zgodnie ze wspólnymi ustaleniami,
- utrwala umiejętności matematyczne w zakresie liczenia,
- rozpoznaje panujące powszechnie normy, zasady i zakazy oraz potrafi dopasować je do odpowiednich społecznych sytuacji, miejsc i wydarzeń,
- uważnie słucha,
- uczy się nazywać, definiować i identyfikować różne zasady, jak również wdrażać je i ich przestrzegać na co dzień,
- odtwarza z pamięci informacje o różnych normach, zakazach i nakazach,
- porównuje, wskazuje cechy wspólne i różnice,
- uzasadnia swój wybór, analizuje i wyciąga wnioski, rozwiązuje problemy,
- wykonuje pracę plastyczno-techniczną w sposób kreatywny z wykorzystaniem nabytych i utrwalonych na zajęciach wiadomości.
Społeczny obszar rozwoju. Dziecko:
- rozpoznaje normy społeczne i rozumie ich istnienie,
- angażuje się w zadania uczące samorządności,
- uczy się samodzielności w nawiązywaniu interakcji społecznych podczas ćwiczenia o charakterze reporterskim,
- przyswaja i wdraża w codzienność zachowania społeczne w gronie rówieśników,
- współpracuje w grupie w trakcie zadań zespołowych,
- ćwiczy, dbając o przestrzeganie zasad fairplay,
- dba o jak najlepsze wykonanie zadania w zespole jako współodpowiedzialny za wynik członek.
Fizyczny obszar rozwoju. Dziecko:
- wykonuje ćwiczenia o charakterze sensorycznym,
- ćwiczy motorykę małą i ruchy precyzyjne,
- porusza się rytmicznie z dźwiękami różnych utworów muzycznych,
- naśladuje ruchy i ćwiczenia wykonywane przez nauczyciela z zakresu motoryki dużej i małej,
- orientuje się w obszarze własnego ciała podczas zabaw ruchowych i tanecznych,
- oddycha miarowo, celowo wydłużając kolejne wdechy i wydechy,
- prawidłowo używa materiałów do wykonania pracy technicznej.
Emocjonalny obszar rozwoju. Dziecko:
- opowiada o swoich emocjach względem panujących i wymyślanych norm, zasad, nakazów i zakazów społecznych,
- rozwija swoje kompetencje emocjonalne podczas ćwiczeń o charakterze dramowym,
- okazuje życzliwość wobec dzieci, z którymi współpracuje w zes...
|