Pierwszoklasista za pan brat z normami społecznymi - Drugie zajęcia z cyklu treningu umiejętności społecznych w klasie szkolnej

TUS
Temat Normy społeczne w pierwszej klasie
Cel ogólny zajęcia Wsparcie całościowego rozwoju podczas aktywności związanych z nabywaniem umiejętności rozpoznawania i codziennego dostosowywania swojego zachowania do panujących w klasie i szkole norm społecznych
Cele operacyjne Poznawczy obszar rozwoju. Dziecko:
  • poznaje sposób witania się przed zajęciami o charakterze TUS i wykonuje je zgodnie ze wspólnymi ustaleniami,
  • utrwala umiejętności matematyczne w zakresie liczenia,
  • rozpoznaje panujące powszechnie normy, zasady i zakazy oraz potrafi dopasować je do odpowiednich społecznych sytuacji, miejsc i wydarzeń,
  • uważnie słucha,
  • uczy się nazywać, definiować i identyfikować różne zasady, jak również wdrażać je i ich przestrzegać na co dzień,
  • odtwarza z pamięci informacje o różnych normach, zakazach i nakazach,
  • porównuje, wskazuje cechy wspólne i różnice,
  • uzasadnia swój wybór, analizuje i wyciąga wnioski, rozwiązuje problemy,
  • wykonuje pracę plastyczno-techniczną w sposób kreatywny z wykorzystaniem nabytych i utrwalonych na zajęciach wiadomości.
Społeczny obszar rozwoju. Dziecko:
  • rozpoznaje normy społeczne i rozumie ich istnienie,
  • angażuje się w zadania uczące samorządności,
  • uczy się samodzielności w nawiązywaniu interakcji społecznych podczas ćwiczenia o charakterze reporterskim,
  • przyswaja i wdraża w codzienność zachowania społeczne w gronie rówieśników,
  • współpracuje w grupie w trakcie zadań zespołowych,
  • ćwiczy, dbając o przestrzeganie zasad fairplay,
  • dba o jak najlepsze wykonanie zadania w zespole jako współodpowiedzialny za wynik członek.
Fizyczny obszar rozwoju. Dziecko:
  • wykonuje ćwiczenia o charakterze sensorycznym,
  • ćwiczy motorykę małą i ruchy precyzyjne,
  • porusza się rytmicznie z dźwiękami różnych utworów muzycznych,
  • naśladuje ruchy i ćwiczenia wykonywane przez nauczyciela z zakresu motoryki dużej i małej,
  • orientuje się w obszarze własnego ciała podczas zabaw ruchowych i tanecznych,
  • oddycha miarowo, celowo wydłużając kolejne wdechy i wydechy,
  • prawidłowo używa materiałów do wykonania pracy technicznej.
Emocjonalny obszar rozwoju. Dziecko:
  • opowiada o swoich emocjach względem panujących i wymyślanych norm, zasad, nakazów i zakazów społecznych,
  • rozwija swoje kompetencje emocjonalne podczas ćwiczeń o charakterze dramowym,
  • okazuje życzliwość wobec dzieci, z którymi współpracuje w zes...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Życie Szkoły"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy