Cele operacyjne |
Doświadczenia w obszarach rozwojowych:
Poznawczy obszar rozwoju. Dziecko:
- poznaje sposób witania się przed zajęciami o charakterze TUS i wykonuje je zgodnie ze wspólnymi ustaleniami,
- rozpoznaje sposoby prezentowania emocji w sposób graficzny,
- uważnie słucha,
- uczy się nazywać, definiować i identyfikować różne emocje u siebie i u innych,
- odtwarza z pamięci informacje o emocjach,
- porównuje, wskazuje cechy wspólne i różnice,
- uzasadnia swój wybór,
- analizuje i wyciąga wnioski,
- rozwiązuje problemy,
- orientuje się w przestrzeni i wskazuje kierunki,
- odtwarza z pamięci układ emocjonalnego MEMO,
- układa w prawidłowej kolejności historyjki obrazkowe,
- wykonuje pracę plastyczno-techniczną w sposób kreatywny.
Społeczny obszar rozwoju. Dziecko:
- prezentuje swoje emocje w grupie rówieśników i rozmawia o nich,
- naśladuje zachowania społeczne nauczyciela,
- przyswaja i wdraża w codzienność zachowania społeczne w gronie rówieśników,
- współpracuje w grupie w trakcie zadań zespołowych,
- wspiera rówieśników we wspólnych zadaniach,
- ćwiczy, dbając o przestrzeganie zasad fair play,
- dba o jak najlepsze wykonanie zadania w zespole jako współodpowiedzialny za wynik członek,
- wyraża troskę o innych podczas zachowywania ciszy podczas ćwiczeń relaksacyjnych i oddechowych.
- bwykonuje ćwiczenia manualne o charakterze sensorycznym,
- ćwiczy motorykę małą i ruchy precyzyjne,
- rozwija integrację sensoryczną poprzez zabawy z mąką,
- porusza się rytmicznie z dźwiękami różnych utworów muzycznych,
- naśladuje ruchy i ć...
|