Cele operacyjne |
Doświadczenia w obszarach rozwojowych:
Poznawczy obszar rozwoju. Dziecko:
- powtarza sposób witania się przed zajęciami o charakterze TUS i wykonuje je zgodnie
- ze wspólnymi ustaleniami,
- rozpoznaje komunikaty niewerbalne, poprawnie je nazywa, identyfikuje, interpretuje i na nie odpowiada,
- uważnie słucha,
- ćwiczy pamięć i koncentrację uwagi podczas ćwiczeń związanych z układaniem historii,
- porównuje, wskazuje cechy wspólne i różnice,
- uzasadnia swój wybór, analizuje i wyciąga wnioski, rozwiązuje problemy,
- wykonuje pracę plastyczno-techniczną w sposób kreatywny z wykorzystaniem nabytych i utrwalonych na zajęciach wiadomości.
Społeczny obszar rozwoju. Dziecko:
- rozpoznaje komunikaty mowy werbalnej i niewerbalnej oraz rozumie ich istnienie,
- angażuje się w zadania uczące poprawnej komunikacji interpersonalnej,
- naśladuje zachowania społeczne nauczyciela,
- przyswaja i wdraża w codzienność zachowania społeczne w gronie rówieśników,
- współpracuje w grupie w trakcie zadań zespołowych,
- ćwiczy, dbając o przestrzeganie zasad fair play,
- dba o jak najlepsze wykonanie zadania w zespole jako współodpowiedzialny za wynik członek,
- wyraża troskę o innych podczas zachowywania ciszy podczas ćwiczeń relaksacyjnych i oddechowych.
Fizyczny obszar rozwoju. Dziecko:
- naśladuje ruchy i ćwiczenia z zakresu motoryki dużej i małej wykonywane przez nauczyciela oraz wykonuje je samodzielnie,
- rozwija umiejętności prezentowania i interpretowania mowy ciała,
- rozwija integrację sensoryczną poprzez zabawy ruchowe,
- orientuje się w obszarze własnego ciała podczas zabaw ruchowych i tanecznych,
- oddycha miarowo, celowo wydłużając kolejne wdechy i wydechy,
- prawidłowo używa materiałów do wykonania pracy techniczno-plastycznej.
Emocjonalny obszar rozwoju. Dziecko:
- opowiada o swoich emocjach względem ćwiczeń komunikacji interpersonalnej, rozwija swoje kompetencje emocjonalne podczas komunikacji werbalnej i niewerbalnej,
- okazuje życzliwość wobec dzieci, z którymi współpracuje w zespole,
- wyraża entuzjazm podczas ćwiczeń ruchowych,
- wyraża ekspresję emocjonalną podczas pracy plastyczno-techni...
|