Komunikacja interpersonalna w pierwszej klasie. Trzecie zajęcia z cyklu treningu umiejętności społecznych w grupie

TUS
Temat Rozmawiamy, gdy mówimy i słuchamy
Grupa wiekowa Dzieci uczęszczające do klas I 
Cel ogólny zajęcia  Wsparcie całościowego rozwoju podczas aktywności związanych z nabywaniem umiejętności komunikacji interpersonalnej z rówieśnikami i dorosłymi
Cele operacyjne Doświadczenia w obszarach rozwojowych:
Poznawczy obszar rozwoju. Dziecko:
  • powtarza sposób witania się przed zajęciami o charakterze TUS i wykonuje je zgodnie
  • ze wspólnymi ustaleniami,
  • rozpoznaje komunikaty niewerbalne, poprawnie je nazywa, identyfikuje, interpretuje i na nie odpowiada,
  • uważnie słucha,
  • ćwiczy pamięć i koncentrację uwagi podczas ćwiczeń związanych z układaniem historii,
  • porównuje, wskazuje cechy wspólne i różnice,
  • uzasadnia swój wybór, analizuje i wyciąga wnioski, rozwiązuje problemy,
  • wykonuje pracę plastyczno-techniczną w sposób kreatywny z wykorzystaniem nabytych i utrwalonych na zajęciach wiadomości.
Społeczny obszar rozwoju. Dziecko:
  • rozpoznaje komunikaty mowy werbalnej i niewerbalnej oraz rozumie ich istnienie,
  • angażuje się w zadania uczące poprawnej komunikacji interpersonalnej,
  • naśladuje zachowania społeczne nauczyciela,
  • przyswaja i wdraża w codzienność zachowania społeczne w gronie rówieśników,
  • współpracuje w grupie w trakcie zadań zespołowych,
  • ćwiczy, dbając o przestrzeganie zasad fair play,
  • dba o jak najlepsze wykonanie zadania w zespole jako współodpowiedzialny za wynik członek,
  • wyraża troskę o innych podczas zachowywania ciszy podczas ćwiczeń relaksacyjnych i oddechowych.
Fizyczny obszar rozwoju. Dziecko:
  • naśladuje ruchy i ćwiczenia z zakresu motoryki dużej i małej wykonywane przez nauczyciela oraz wykonuje je samodzielnie,
  • rozwija umiejętności prezentowania i interpretowania mowy ciała,
  • rozwija integrację sensoryczną poprzez zabawy ruchowe,
  • orientuje się w obszarze własnego ciała podczas zabaw ruchowych i tanecznych,
  • oddycha miarowo, celowo wydłużając kolejne wdechy i wydechy,
  • prawidłowo używa materiałów do wykonania pracy techniczno-plastycznej. 
Emocjonalny obszar rozwoju. Dziecko:
  • opowiada o swoich emocjach względem ćwiczeń komunikacji interpersonalnej, rozwija swoje kompetencje emocjonalne podczas komunikacji werbalnej i niewerbalnej,
  • okazuje życzliwość wobec dzieci, z którymi współpracuje w zespole,
  • wyraża entuzjazm podczas ćwiczeń ruchowych,
  • wyraża ekspresję emocjonalną podczas pracy plastyczno-techni...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Życie Szkoły"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy