Jesteśmy różni, ale równi - Scenariusz dla klasy, do której uczęszczają uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych

Scenariusz zajęć
Cele ogólne Uczennica/uczeń:
  • wie, czym jest niepełnosprawność intelektualna i fizyczna,
  • dostrzega i rozumie potrzeby ludzi z niepełnosprawnością,
  • dostrzega mocne strony osób z niepełnosprawnością,
  • wie, w jaki sposób pomóc osobie w potrzebie
Cele szczegółowe Uczennica/uczeń:
  • dostrzega swoje mocne strony,
  • wierzy w swoją wartość,
  • wierzy w realizację swoich marzeń,
  • wskazuje swoje zalety,
  • opowiada o swoich marzeniach
Metody i formy pracy
  • pogadanka, dyskusja, „burza mózgów”, projekt, praca indywidualna, praca w grupach
Pomoce dydaktyczne
  • flipchart z pisakami/tablica, białe kartki papieru, pisaki, smartfony z dostępem do Internetu, tablica multimedialna/rzutnik, występ zespołu – piosenka This is my: https://www.youtube.com/watch?v=Kfts7UUxWy4 [dostęp: 28.10.2022], film krótkometrażowy Scar...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Życie Szkoły"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy