Kolejne przygody w „Podróży po świecie wartości”
W poprzednich wydaniach „Życia Szkoły” opublikowanych zostało już dziewięć scenariuszy cyklu zajęć „Podróż po świecie wartości”, w których pod Waszym kierunkiem uczniowie określali, czym w ogóle są „wartości”, jak rozumieją wartość „wolności”, „wyrażania siebie”, „empatii”, „odwagi”, „samodzielności”, „dbania o siebie”, „odporności psychicznej” oraz „zaangażowania”.
W tym wydaniu zapraszamy do podsumowania całego cyklu zajęć i podzielenia się na forum klasy refleksjami na tematy, które były poruszane w czasie zajęć. Celem wspólnej podróży było poznanie, co jest ważne w życiu dla ludzi mieszkających w różnych zakątkach świata. Uczniowie i uczennice odwiedzili kilka miejsc i poznali historie rówieśników, którzy tam mieszkają. Podczas podróży dzieci nie tylko poznały nowe miejsca i ludzi, ale również zgromadziły ważne doświadczenia i nową wiedzę, przywiozły pamiątki, które wklejały do swoich teczek-walizek, żeby im przypominały tę owocną wyprawę. Zajęcia podsumowujące to idealny czas, by przyjrzeć się wspólnie, co znalazło się w teczkach i co uczniowie i uczennice będą chcieli zabrać ze sobą w dalszą podróż – na całe życie.
Wychodząc z założenia, że rozpoczynacie Państwo z dziećmi ważne tematy, które potem mogą wymagać kontynuacji nie tylko w szkole, ale również w środowisku rodzinnym, do każdego scenariusza w cyklu przygotowaliśmy specjalną informację dla rodziców i opiekunów, która nie tylko podsumowuje to, co zrobiliście Państwo na zajęciach, ale też daje konkretne pomysły na to, jak można rozwijać temat danej wartości w domu.
Scenariusze cyklu „Podróż po świecie wartości” oparte są na wybranych proje...