Kolejne przygody w „Podróży po świecie wartości”
W poprzednich numerach „Życia Szkoły” opublikowanych zostało już sześć scenariuszy z cyklu zajęć „Podróż po świecie wartości”, podczas których pod Waszym kierunkiem uczniowie określali, czym w ogóle są „wartości”, jak rozumieją wartości takie jak wolność, wyrażanie siebie, empatia, odwaga i samodzielność.
REKLAMA
W tym numerze zapraszamy do wyruszenia w dalszą podróż, tym razem do Indonezji, a dokładniej na Sumbę, jedną z najbiedniejszych wysp Indonezji. Brakuje na niej wody pitnej oraz jedzenia, więc wiele dzieci jest niedożywionych i słabych, przez co podatnych na choroby. Sumba to miejsce, w którym odsetek zachorowań na przenoszoną przez komary malarię należy do największych w Azji Południowo-Wschodniej. Dlaczego zapraszamy uczniów do poznania tej wyspy i problemów jej mieszkańców? Ponieważ jesteśmy przekonani, że ta historia pomoże zrozumieć dzieciom, dlaczego tak ważne są codzienna higiena i dbanie o zdrowie, o które wciąż upominają ich rodzice i opiekunowie. W czasie zajęć uczniowie rozmawiać będą między innymi o tym, jak mycie rąk i zębów, zdrowe odżywianie się i ruch związane są z siłą, by realizować swoje marzenia i plany.
Historia przedstawiona w scenariuszu oparta jest na faktach poznanych dzięki wsparciu przez Kulczyk Foundation miejscowej organizacji – Sumba Foundation – która realizuje programy zdrowotne, edukacyjne, wodne, a także dożywiania, mające na celu eliminację malarii z wyspy.
Wychodząc z założenia, że omawiacie Państwo z dziećmi ważne tematy, które potem mogą wymagać kontynuacji nie tylko w szkole, ale też w środowisku rodzinnym, do każdego scenariusza w cyklu przygotowaliśmy specjalną informację dla rodziców i opiekunów, która nie tylko podsumowuje to, co zrobiliście Państwo na zajęciach, ale też daje konkretne pomysły na to, jak można rozwijać temat danej wartości w domu.
Scenariusze cyklu „Podróż po świecie wartości” oparte są na wybranych projektach pomocowych zrealizowanych przez Kulczyk Foundation w latach 2018-2019. Autorzy listów będących element...