Design na start

Okiem artysty

Kreatywność i ciekawość świata są naturalnymi cechami dzieci, dlatego już na etapie edukacji wczesnoszkolnej warto wprowadzać elementy projektowania. Zachęcenie uczniów do eksperymentowania i tworzenia własnych projektów pozwala na zdobywanie wiedzy i doświadczenia w sposób praktyczny, co zwiększa ich motywację do nauki i zaangażowanie w proces edukacyjny.

Termin design na stałe wszedł do języka polskiego, jest powszechnie używany i odmieniany przez wszystkie przypadki. Często – nie znając jego definicji – kojarzymy go z czymś wyjątkowym, nieoczywistym, zagadkowym. Co tak naprawdę oznacza? Czy design to moda? A może coś dla osób bogatych, coś luksusowego? Czy przedmiot designerski musi być drogi i przeznaczony tylko dla wybranych osób? 

REKLAMA

Wokół terminologii

Termin design wywodzi się z języka angielskiego i w dosłownym tłumaczeniu oznacza wzór. Jednak od kiedy zaczął być powszechnie stosowany w języku polskim pod koniec XX w., stał się wieloznaczny. Możemy określać nim wygląd przedmiotu, jak też proces projektowania, także wzór, czyli zarówno koncepcję, proces, jak i efekt. Zatem cały tok związany z powstaniem jakiegoś przedmiotu. Dotyczy obiektów, które mają charakteryzować się funkcjonalnością oraz ciekawym wyglądem, a do tego są wytwarzane na masową skalę, w dużych zakładach czy fabrykach, czyli p...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Życie Szkoły"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy