Szkoła to prawdziwy poligon doświadczalny dla uczuć najmłodszych. Dotykają ich nie tylko obawy przed tym, co tu i teraz. Trafiają w całkiem nowe środowisko, nowe miejsce pozyskiwania wiedzy, ale i punkt wymiany informacji z nowymi znajomymi. Tu właśnie, zwłaszcza w klasach integracyjnych, pojawiają się pierwsze wzmianki o odmienności i różnorodności. Mogą pojawić się rozmowy o ułomnościach, niepełnosprawności, ale i polityce czy w...
Bajki jako narzędzie w radzeniu sobie z emocjami. Jak pomóc dzieciom zrozumieć nowe uczucia i wyzwania?
Początkowy czas adaptacji uczniów w szkole już za nami. Dla niektórych były to pierwsze miesiące w nowym środowisku i otoczeniu, co tym bardziej potęgowało ich lęki. Część naszych podopiecznych może wydawać się już oswojona z sytuacją, w jakiej się znalazła. Jednak czy na pewno?