Dołącz do czytelników
Brak wyników

Scenariusz zajęć , Otwarty dostęp

9 października 2020

NR 57 (Październik 2020)

O ptakach i ich głosach.

11

Holistyczny cel ogólny

POLECAMY

Wsparcie całościowego rozwoju uczniów przez udział w zabawach czytelniczych, matematycznych i artystycznych

Przewidywane osiągnięcia

doświadczenia uczniów w obszarach rozwojowych

  • W rozwoju fizycznym - Dzieci poruszają się, ruchem przekazują informacje, piszą, przyklejają.
  • W rozwoju społecznym -  Dzieci współpracują, pomagają sobie wzajemnie, dzielą się zadaniami w czasie prac zespołowych.
  • W rozwoju emocjonalnym - Dzieci przeżywają emocje w czasie wspólnych prac i zabaw, uświadamiają sobie uczucia przezywane przez inne osoby i rozumieją odczucia zwierząt, podejmują próby wyrażania tych stanów za pomocą różnych form artystycznego wyrazu.
  • W rozwoju poznawczym - Dzieci ćwiczą pamięć, uwagę, słuchanie ze zrozumieniem, utrwalają wiadomości o ptakach i dźwięku, czytają głośno, płynnie i wyraziście tekst wiersza, wyróżniają w tekście dialogi, ćwiczą poprawną artykulację, dykcję i gospodarowanie powietrzem, korzystają z różnych źródeł informacji, podejmują próby opisania wyglądu ptaka, dodają i mnożą liczby dwucyfrowe, przy obliczeniach stosują własne strategie, rozpoznają popularne gatunki ptaków, wykonuje impresje plastyczne jako formy do przekazania uczuć, nastrojów, rozwiązuje zadania, zagadki i łamigłówki prowadzące do odkrywania algorytmów, identyfikują źródła dźwięku
Materiały dydaktyczne Duży arkusz szarego papieru, kolorowe papierowe kółeczka, kleje, kredki pastelowe, flamastry, komputer z dostępem do Internetu, sprzęt/program do nagrywania, tekst wiersza J. Tuwima Ptasie radio powielony dla każdego ucznia, karty zadań powielone dla każdego zespołu

 

PLANOWANE SYTUACJE EDUKACYJNE 


1. Zabawa powitalna ĆWIERKANIE NA POWITANIE

  • Uczniowie po wejściu do sali dydaktycznej wykonują zadanie polegające na skonstruowaniu ptaszka z kolorowych, papierowych kółek, wpisanie na nim swojego imienia i przyklejenie go w dowolnym miejscu na przygotowanym przez nauczyciela papierowym drzewie.
  • W trakcie pracy uczniowie nie mogą się do siebie odzywać. Pracują, słuchając śpiewu ptaków (https://youtu.be/9INVrVQRpus). 
  • Kiedy wszyscy wykonają zadanie, podchodzą kolejno do ptasiego drzewa, wskazują zrobionego przez siebie ptaszka i, naśladując ptasie głosy, ćwierkają powitalną piosenkę.

2. Słuchanie wiersza Juliana Tuwima Ptasie radio

  • Uczniowie zajmują wygodne pozycje i słuchają „radia”, a w nim aktorskiej recytacji wiersza (https://youtu.be/A9epL5zIVP4).
  • Rozmawiają o tym, jak przygotowują się aktorzy, którzy występują w audycjach radiowych. Zastanawiają się, czy praca aktora w radiu jest trudna? Czy bycie niewidocznym dla słuchaczy ułatwia aktorowi pracę.

3. Zabawa dydaktyczna WARSZTAT AKTORA

  • Uczniowie, pod kierunkiem nauczyciela, wykonują ćwiczenia artykulacyjne, np.:
    • wciągnij powietrze nosem, przytrzymaj chwilę, a następnie powoli wypuść ustami (powtórz 3 razy);
    • wypuszczaj powietrze, sycząc (wypowiadając „s”);
    • powoli wypuszczaj powietrze, ćwi...

Artykuł jest dostępny w całości tylko dla zalogowanych użytkowników.

Jak uzyskać dostęp? Wystarczy, że założysz konto lub zalogujesz się.
Czeka na Ciebie pakiet inspirujących materiałow pokazowych.
Załóż konto Zaloguj się

Przypisy