Holistyczny cel ogólny POLECAMY |
Wsparcie całościowego rozwoju uczniów przez udział w zabawach czytelniczych, matematycznych i artystycznych |
Przewidywane osiągnięcia doświadczenia uczniów w obszarach rozwojowych |
|
Materiały dydaktyczne | Duży arkusz szarego papieru, kolorowe papierowe kółeczka, kleje, kredki pastelowe, flamastry, komputer z dostępem do Internetu, sprzęt/program do nagrywania, tekst wiersza J. Tuwima Ptasie radio powielony dla każdego ucznia, karty zadań powielone dla każdego zespołu |
PLANOWANE SYTUACJE EDUKACYJNE
1. Zabawa powitalna ĆWIERKANIE NA POWITANIE
- Uczniowie po wejściu do sali dydaktycznej wykonują zadanie polegające na skonstruowaniu ptaszka z kolorowych, papierowych kółek, wpisanie na nim swojego imienia i przyklejenie go w dowolnym miejscu na przygotowanym przez nauczyciela papierowym drzewie.
- W trakcie pracy uczniowie nie mogą się do siebie odzywać. Pracują, słuchając śpiewu ptaków (https://youtu.be/9INVrVQRpus).
- Kiedy wszyscy wykonają zadanie, podchodzą kolejno do ptasiego drzewa, wskazują zrobionego przez siebie ptaszka i, naśladując ptasie głosy, ćwierkają powitalną piosenkę.
2. Słuchanie wiersza Juliana Tuwima Ptasie radio
- Uczniowie zajmują wygodne pozycje i słuchają „radia”, a w nim aktorskiej recytacji wiersza (https://youtu.be/A9epL5zIVP4).
- Rozmawiają o tym, jak przygotowują się aktorzy, którzy występują w audycjach radiowych. Zastanawiają się, czy praca aktora w radiu jest trudna? Czy bycie niewidocznym dla słuchaczy ułatwia aktorowi pracę.
3. Zabawa dydaktyczna WARSZTAT AKTORA
- Uczniowie, pod kierunkiem nauczyciela, wykonują ćwiczenia artykulacyjne, np.:
- wciągnij powietrze nosem, przytrzymaj chwilę, a następnie powoli wypuść ustami (powtórz 3 razy);
- wypuszczaj powietrze, sycząc (wypowiadając „s”);
- powoli wypuszczaj powietrze, ćwi...