Miejsce sztucznej inteligencji w systemie edukacji w Polsce
Zawsze, gdy pojawia się coś nowego, jest to odbierane jako rewolucja.
Na pewno nie jest dobrym rozwiązaniem narzucenie nauczycielom wykorzystania AI na każdej lekcji. Musimy zastosować metodę małych kroków i dokonywać systematycznych zmian – szkolić nauczycieli, dostarczać sprzęt i narzędzia i dostosowywać podstawę programową do wyzwań współczesności.
Jestem zwolennikiem nowych technologii i ułatwienia sobie życia z wykorzystaniem różnego rodzaju narzędzi. Obecne działania związane z wprowadzeniem sztucznej inteligencji jako elementu polityki oświatowej państwa są pokłosiem debaty prowadzonej w tym środowisku od kilku lat. Początkowo nie mówiło się o sztucznej inteligencji wiele, a tym bardziej nie w związku z edukacją. Już w 2019 r., kiedy ukończyłem kurs Coach AI for Youth, zaczęliśmy rozmawiać o tym z różnymi przedstawicielami Ministerstwa Edukacji i Nauki. Zdawaliśmy sobie sprawę z tego, że jest to technologia przyszłości, która może skutkować zmianami na rynku pracy, więc program nauczania powinien na te zmiany odpowiadać.
Pojawienie się sztucznej inteligencji w zapisach polityki oświatowej to niezwykle...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań magazynu "Życie Szkoły"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 10000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu skutecznego nauczania i motywowania uczniów edukacji wczesnoszkolnej.
Otrzymuj gotowe narzędzia oraz podpowiedzi, jak przeprowadzić ciekawe zajęcia, pracować z uczniem ze SPE oraz jak podnosić ich aktywność.