Jestem przedsiębiorczy – scenariusz zajęć

Mały przedsiębiorca
Grupy wiekowe Klasy I–III szkoły podstawowej
Cel ogólny zajęcia Wsparcie całościowego rozwoju uczniów podczas zajęć rozwijających umiejętności przedsiębiorcze i ekonomiczne
Cele operacyjne Doświadczenia w obszarach rozwojowych:
a) poznawczy, uczeń:
  • zdobywa szeroko pojętą wiedzę w zakresie edukacji ekonomicznej, 
  • zwiększa świadomość odbioru komunikatów nadawanych przez reklamy komercyjne, 
  • kształtuje nawyk racjonalnego gospodarowania pieniędzmi, np. planowanie zakupów, 
  • dowiaduje się, jak należy zachowywać się w sklepie, w jaki sposób dokonywać zakupów,
  • rozwija twórcze myślenie, 
  • kreatywnie i samodzielnie tworzy ruchy taneczne,
  • zapamiętuje sposób wykonywania ćwiczeń, 
  • uważnie słucha, ćwiczy koncentrację uwagi i pamięć,
  • rozwija umiejętność myślenia przestrzennego i planowania ruchów podczas układania puzzli,
  • rozwija inteligencję matematyczną i ekonomiczną;
b) społeczny, uczeń:
  • współpracuje w grupie w trakcie zadań grupowych i zespołowych,
  • dba o jak najlepsze wykonanie zadania w duecie, grupie i zespole,
  • ćwiczy i bawi się, dbając o przestrzeganie zasad fair-play,
  • wyraża troskę o innych podczas zachowywania ciszy w trakcie ćwiczeń relaksacyjnych i oddechowych;
c) fizyczny, uczeń:
  • orientuje się w obszarze własnego ciała podczas zabaw ruchowych i tanecznych,
  • naśladuje ruchy i ćwiczenia z zakresu motoryki dużej i małej,
  • ćwiczy mięśnie posturalne, wzmacnia mięśnie przykręgosłupowe,
  • oddycha miarowo, celowo wydłużając kolejne wdechy i wydechy,
  • wykonuje ćwiczenia ruchowe wymagające współpracy w duecie, grupie i zespole,
  • wykonuje zadania i ćwiczenia wspierające rozwój integracji sensorycznej,
  • świadomie wycisza swoje ciało podczas relaksacji;
...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań magazynu "Życie Szkoły"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy