Aby realizować edukację ekologiczną na początkowym etapie edukacji, należy najpierw zapoznać się z jej celami:
REKLAMA
- nauczanie podstaw ekologicznie zrównoważonego użytkowania środowiska i poznawanie sposobów jego ochrony,
- rozwijanie twórczych, innowacyjnych działań, mających doprowadzić do oszczędnego korzystania z zasobów środowiska naturalnego i ich ochrony,
- uświadomienie konieczności przestrzegania norm i zakazów ekologicznych zarówno przez jednostki, grupy i całe społeczności oraz potrzeby przeciwstawiania się zachowaniom zagrażającym środowisku,
- wyrabianie nawyków kultury ekologicznej oraz moralnego i obywatelskiego poczucia odpowiedzialności za ochronę przyrody,
- kształtowanie poczucia odpowiedzialności za przyszłą jakość życia ludzi poprzez odpowiedzialność za środowisko lokalne i globalne,
- wcielenie umiejętności myślenia i rozumienia interdyscyplinarnego, prowadzącego odkrycia zależności między stanem środowiska a jakością życia poszczególnych jednostek i całych społeczeństw,
- zrozumienie mechanizmów powodujących problemy środowiskowe w skali lokalnej i globalnej,
- kształtowanie umiejętności planowania, organizowania oraz współdziałania w zakresie ochrony środowiska.
W zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej tematyka środowiskowa jest uwzględniona w szerszym zakresie i ujmowana w aspekcie ekologicznym (ekosystemowym). W toku edukacji uczniowie zapoznają się z takimi zbiorowiskami przyrodniczymi, jak: pole uprawne, las, łąka, ogród,...