Zajęcia powitalne/integracyjne: moja szkoła marzeń
Poproś uczniów, aby zastanowili się, jak wyglądałaby ich wymarzona szkoła, w której uczyliby się tego wszystkiego, co teraz. Czy byłaby zbudowana z zabawek? Czy największą jej częścią byłyby boiska, baseny i kryte place zabaw? Czy w klasie mogliby przesiadywać na pufach i kanapach? Czy zamiast zeszytów i książek uczyliby się z gier? Czy uczyliby się magii, budowania rakiet, jeżdżenia konno lub tworzenia swoich własnych kreskówek?
Włącz jeden z ulubionych utworów muzycznych do tańca, np. „Rodzina Madrigal” albo „Nie bój się chcieć”. Kiedy muzyka cichnie, każdy prezentuje bez używania słów, co chciałby robić w szkole swoich marzeń i uczniowie pokazują np. wymachiwanie różdżką, jeżdżenie na rowerze, granie na saksofonie, chodzenie z plecakiem po górach, pływanie na okręcie itp. Powtórz ćwiczenie kilka razy i porozmawiaj z uczniami o ich pomysłach. Czy któreś z nich można by wprowadzić do naszej szkoły?
POLECAMY
Szkoła na tratwie: wspólny projekt
Do następnych ćwiczeń pomocna okaże się mapa świata. Rozwieś prosty schemat w widocznym miejscu i przygotuj pinezki. Razem z uczniami będziecie zaznaczać, o jakim miejscu rozmawiacie.
Czy wiedzieliście, że w 2002 r. w Bangladeszu pewna fundacja założyła szkołę pływającą na tratwie? Przez kraj przeszło w tamtym czasie wiele powodzi i nie było miejsca na naukę. Powstało wówczas ponad 100 takich szkół! Każda z nich miał...